Jak zarobić w branży wellness?

Oprócz tradycyjnej działalności biznesowej w branży wellness (salony spa, siłownie, sklepy z suplementami diety, etc) istnieje też możliwość sprzedaży bezpośredniej produktów pro-zdrowotnych we współpracy z jedną z wielu firm marketingu sieciowego. Plusem tego typu pracy jest minimalna inwestycja na starcie, w porównaniu z najmem lokalu sklepowego, zakupem towaru i wyposażenia oraz zatrudnienia personelu w przypadku tej pierwszej opcji.

Typowo start w MLM opiera się na zakupie tzw. zestawu startowego, najczęściej w cenie od 1000 do 5000 zł i jest to w zasadzie jedyny tego rzędu wydatek. Działalność prowadzona jest na zasadzie marketingu społecznościowego poprzez dialog i konwersację z naturalnymi grupami oddziaływania (rodzina, znajomi, klienci, partnerzy, etc).


Przy wyborze firmy należy zwrócić uwagę na to, jak długo działa ona na rynku i jaki jest stopień świadomości rynkowej odnośnie jej produktów. Jeśli chcemy zbudować naprawdę poważny biznes, firma nie powinna być młodsza niż 5 lat, ale nie starsza niż 7-8. Statystyki potwierdzają, że 70% wypłat w MLM otrzymują ludzie, którzy podjęli działalność w danej firmie w pierwszych miesiącach czy latach jej działania na rynku i odnieśli wystarczający sukces początkowy, aby kontynuować pracę przez kolejne lata.

Ponadto warto zwrócić uwagę na produkt i jego wyjątkowość (żadną sensacją jest sok owocowy o zbawiennym działaniu, podczas gdy np. plaster odchudząjący będzie czymś wyjątkowym, a poprzez to łatwiejszym do wzbudzenia zainteresowania).

Nie mniej ważną kwestią jest wybór zespołu marketingowego, bo MLM jest pracą grupową i o kreacji sukcesu decyduje wysiłek oraz kompetencja zbiorowa.

Nie ma komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *