Wellness – zdrowy biznes

Paul Zane Pilzer, światowej sławy ekonomista i multimilioner twierdzi, że już w najbliższych latach przemysł wellness będzie jedną z najważniejszch gałęzi gospodarki światowej, a także areną powstawania gigantycznych fortun finansowych. Dzięki systemowi sprzedaży wielopoziomowej (marketing sieciowy) zwykli ludzie mają szansę uczestniczyć w podziale tego tortu.

Pilzer to poczytny autor, naukowiec i doradca amerykańskich prezydentów. W wieku 22 lat został najmłodszym pracownikiem wysokiego szczebla Citibank’u, a w wieku 25 lat jego najmłodszym wiceprezesem. Zarobił swój pierwszy milion dolarów zanim skończył 26 lat, a swoje pierwsze 10 milionów dolarów przed ukończeniem 30 lat. Był komentatorem w publicznym radiu krajowym oraz w CNN, doradcą ekonomicznym w dwóch administracjach prezydenckich. Jest autorem kilku słynnych książek, np.: Other People’s Money (Simon & Schuster, 1989),Unlimited Wealth (Crown Publishers, 1990/1994) oraz God Wants You To Be Rich (Simon & Schuster, 1995/1997).

W swojej książce, „The wellness revolution. How to make a fortune in the next Trillion Industry” (John Wiley & Sons,2002), Pilzer przedstawia „wellness” jako przemysł, który wkrótce będzie zajmował spory procent światowej ekonomii i to w nim powstaną wielkie fortuny trzeciego milenium.

Na początku lat 80-tych Pilzer precyzyjnie przewidział dynamiczny megatrend rozwojowy w branży komputerowej, która na przestrzeni dekady osiągnęła dochód przekraczający amerykański trylion, a europejski bilion dolarów. Ponadto uwierzył we własną prognozę i zbił na niej fortunę. Jego talent do długoterminowych prognoz zaowocował badaniami, dzięki którym odkrył branżę wellnessi wyznaczył jeszcze szybsze tempo jej wzrostu.

Branża wellness to „przemysł zdrowia”, który Pilzer odróżnia od „przemysłu chorobowego” (tak bowiem określa on zarówno konwencjonalną medycynę, jak i towarzyszącą jej farmację). Przemysł chorobowy jest według niego reaktywny, gdyż człowiek staje się jego klientem jedynie wtedy, gdy musi, reagując na specyficzne warunki i sytuacje. Człowiek nie chce być klientem szpitala. Tak więc przemysł chorobowy to produkty i usługi dostarczane w reakcji na zaistniałą chorobę, poczynając od powszechnych chorób sezonowych, na chorobach nowotworowych kończąc. Produkty te i usługi zmierzają do leczenia symptomów lub przyczyn chorób.

Przemysł zdrowia to przemysł aktywny. Ludzie chętnie zostają klientami, aby uzyskać lepsze samopoczucie, zredukować efekty starzenia się organizmu, zminimalizować ryzyko stania się klientami przemysłu chorób. Produkty i usługi tego przemysłu są aktywnie poszukiwane przez zdrowych ludzi, którzy chcą czuć się jeszcze zdrowsi, sprawniejsi, piękniejsi, młodsi i zabezpieczeni przed wszelkimi chorobami.

[wykorzystano artykuł: Wellness Industry – Przemysł Zdrowia ze strony www.zdrowie.annet.pl]

Nie ma komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *